PATRON DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ W TRZCIANIE |
|||
Od dłuższego już czasu do przyjęcia imienia Św. Jana Kantego przygotowuje się Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Trzcianie. Uczniowie poznają życie i działalność Jan z Kęt, uczestniczą w konkursach literackich i plastycznych, wykonują gazetki klasowe, poznają legendy związane z osobą kandydata na Patrona. W miniony piątek, czyli 30 kwietnia 2004 roku, w sali gimnastycznej szkoły miał miejsce przegląd inscenizacji teatralnych pt. "Legendy o św. Janie Kantym", przygotowanych przez wszystkie klasy szkoły podstawowej, a także przedszkolaków. Na popisy zostali zaproszeni goście, a wśród nich uczniowie zaprzyjaźnionej klasy z PSP w Gdowie - szkoły noszącej już imię Św. Jana Kantego. Uroczystość rozpoczęła Dyrektorka Szkoły mgr Anna Bielak, która powitała gości: w tym: panią Sekretarz Urzędu Gminy w Trzcianie Danutę Michniak-Dutkiewicz, panią dyrektor Szkoły Podstawowej w Gdowie - Krystynę Mrozowską, Panią Grażynę Jakiełło - wychowawczynię klasy szóstej z tejże szkoły wraz z młodzieżą; pana sołtysa Trzciany Eugeniusza Burka, panią Joannę Pietroń - miejscową poetkę, Księdza Kanonika Władysława Jemiołę oraz panią Stanisławę Stańdo - Przewodniczącą Rady Rodziców. - Chcielibyśmy dzisiaj przenieść Państwa w odległe czasy Średniowiecza, w których żył święty Jan Kanty. Legendy, które przedstawią dzieci w inscenizacjach zrodziły się na podłożu ludzkiej wdzięczności za dobro świętego, są świadectwem życzliwej pamięci o jego dobroci i miłosierdziu. Kardynał Stefan Wyszynski w jednym ze swoich kazań powiedział: "Patrzmy, jak wielcy ludzie nie umierają, jak przyświecają wiekom. Im postać jest bardziej autentyczna, pełna, wszechstronna i harmonijna w swej osobowości, tym jest trwalsza i nie pójdzie nigdy w zapomnienie.Odgrzebują ją wieki głodem, aby się pożywić - powiedziała pełniąca rolę gospodyni uroczystości mgr Anna Bielak - dyrektorka szkoły; po czym zaprosiła zebranych uczniów, nauczycieli i gości na uczniowskie prezentacje. |
|||
![]() |
![]() |
||
![]() |
![]() |
||
CDN. |
|||