Kształtowanie świadomości ekologicznej to proces, który
powinien rozpoczynać się już na etapie edukacji przedszkolnej. Jak uczyć dbania o
środowisko i uwrażliwiania najmłodszych na piękno otaczającej je przyrody? Można to
uczynić na wiele sposobów.
Przybliżanie dzieciom zagadnień związanych z ekologią i
troską o środowisko jest wpisane w program wychowawczo - dydaktyczny każdego
przedszkola. Ponieważ najmłodsi najszybciej uczą się poprzez zabawę, odkrywanie i
praktyczne doświadczenia, warto wykorzystywać codzienne aktywności do przekazania im
cennej wiedzy dotyczącej miejsca i roli człowieka w świecie przyrody.
Starsze przedszkolaki z Publicznego Przedszkola w Trzcianie,
problematykę dotyczącą ekologii postanowiły pokazać najmłodszym dzieciom oraz
rodzicom poprzez teatrzyk ekologiczny. W dniu 15.12.2011 r. , przy pięknej dekoracji i w
wspaniałych strojach, wagę problemów ekologicznych zaprezentowały w teatrzyku pt.
"Moja ziemia, mój świat". Taka forma edukacji pobudza ciekawość, inspiruje
do działania, o czym można było się przekonać podczas wspólnej segregacji śmieci,
prowadzonej przez panią Mirellę Lange - mamę jednego z przedszkolaków, która wspiera
przedszkole w działalności proekologicznej. Warto dodać, że rodzice chętnie
uczestniczą w życiu przedszkola, podejmują różne działania w ramach współpracy z
wychowawcami. Wspólne działania dają znacznie większe szanse na uzyskanie oczekiwanych
efektów wychowawczo - dydaktycznych.
Koordynacją powyższych działań zajmowała się pani Lucyna
Wrona przy współpracy z panią Marią Łukasik. |